تیم سازی در اتاق فرار

تیم سازی در اتاق فرار

تیم سازی در اتاق فرار به واقع چه اهمیتی دارد و به چه معناست؟

امروزه اگر نتوانیم بخشی از یک تیم باشیم نمی توانیم به موفقیت برسیم. …

در گذشته، در دوران صنعتی بیشتر مشاغل توسط افراد در یک خط تولید انجام می شد و اینقدر کار تیمی اهمیت نداشت. اما در دنیای امروز به اندازه ای اهمیت دارد که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

تیم اتاق فرار

در علم اقتصاد، امروزه بیشتر مشاغل با تعامل با دیگران رونق می گیرد کما اینکه همه افراد یک حرفه را ندارند و باید در کنار هم کار کنند، بنابراین نیاز به کار تیمی موثر امروزه برای هر شغلی و سازمانی حیاتی است.

توانایی همزمان انجام کار به عنوان یک فرد و در کنار همکاران یا پرسنل خود در کار تیمی موثر، کلید دستیابی به رشد و موفقیت سازمانها و گروها است.

 در همه جنبه های تجارت مهارت های متنوع تیم ها برای رسیدن به موفقیت الزامی است، بنابراین باید از هر فرصتی استفاده کرد و در کارهای گروهی شرکت کرد تا تاثیر گذاری و مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنیم.

اتاق فرار یکی از بهترین فعالیت های گروهی است برای ساختن یک تیم قوی و موفق در سازمان.

حال سوال اصلی این است که چرا داشتن  تیم اتاق فرار بهترین فعالت تیم سازی برای سازمانها یا گروهای شغلی و اجتماعی می باشد؟

تیم ورک

انتخاب رهبر خوب

در هر تیمی در سازمان ها مدیران نیاز دارند به داشتن رهبر برای هدایت درست تیم، اما چگونه یک فرد مناسب را انتخاب می کنیم؟ مصاحبه ها خیلی خوب هستند اما به تنهایی به مدیر هیچ کمکی در شناخت رهبر تیم نمی کند.

اتاق فرار این فرصت را به مدیران می دهد که رهبران تیم را در شرایطی محدود به زمان و فشار محیط مورد آزمون قرار داده و افرادی که توانایی های ذاتی در هدایت تیم دارند را به چالش بکشانند و انتخاب کنند.

 

خاطرات ارزان با تیم سازی در اتاق فرار

اگر افراد با یکدیگر خاطرات خوبی داشته باشند، به خوبی می توانند در کنار یکدیگر کار کنند. خاطرات خوب با همکاران باعث تقویت روابط  و روحیه بین اعضای تیم می شود. اعضای تیم در اتاق فرار تشویق می شوند تا با نقاط قوت خود بازی کنند، بر چالش ها غلبه کنند، با هم کار کنند، ارتباط برقرار کنند و تصمیم درست بگیرند، همه اینها به ایجاد خاطرات خوب و مثبت کمک می کند. خاطرات مثبتی که به صورت تیمی ساخته می شود مدت زمان بیشتری تیم را در کنار هم نگه می دارد.

قطعا امروزه تیم سازی برای سازمان ها هزینه زیادی به همراه دارد. اما لازم است بگوییم که یکی از روش های تیم سازی در اتاق فرار است و ما در آل اسکیپ اینکار را به قیمت ارزان و مقرون بصرفه ای انجام می دهیم. اتاق های فرار یک فعالیت تیم سازی بزرگ و ارزان را ایجاد می کند.

پخش ویدئو

افزایش قدرت تصمیم گیری

تصمیم گیری سریع و کارآمد همیشه یکی از ویژگیهای ارزشمند رهبر موفق در یک سازمان می باشد، مدیران همیشه به افرادی اعتماد دارند که در تصمیم گیری های دشوار اعتماد بنفس دارند، با اینکه گاهی اوقات اطلاعات محدود بوده و کارها بسیار دشوار می باشند.

اتاق های فرار به جای یک سناریوی فرضی، یک سناریوی واقعی برای تصمیم گیری دارند، که نه تنها افراد به تنهایی باید تصمیم درست بگیرند بلکه در بیشتر اوقات ممکن است تصمیمات تیم باشد، که از روی تنها سرنخ موجود گرفته شده و این می تواند روی تمام اعضای تیم تاثیر بگذارد، و نتیجه آن باعث می شود که اعضای تیم بتوانند در محیط کار با هم تصمیات عالی گرفته و از یکدیگر حمایت کنند.

تیم سازی

افزایش خلاقیت و ارتباطات با تیم سازی در اتاق فرار

حل کردن مسائل در اتاق فرار از اصول اولیه طراحی می باشد.

در طول بازی اتاق فرار، افراد با چالش های بسیاری روبرو هستند که آنها را به فکر راه حل های خلاقانه ای برای حل مشکلات می اندازد. فشار زمان روند ایده های خلاقانه را افزایش میدهد این در حالی است که این فشار در اتاق فرار سطح استرس را افزایش نمی دهد و تیم تصمیم می گیرد تا به کمک گروه راه حل های خلاقانه ای را برای حل مسئله پیدا کنند.

در اتاق فرار برای حل معماها باید چندین تیکه از پازل را کنار هم قرار بدهیم تا بتوانیم آن را حل کنیم بنابراین اگر یکی از اعضای تیم چیزی را که پنهان مانده از نظر دیگر همی تیمی هایش پیدا کند و آنرا درمیان نگذارد هیچ وقت معما حل نمی شود. ذاتا طراحی اتاق فرار بر اساس ارتباط و مشارکت تیم ها ساخته می شود. این بدان معناست که می توان چالش خاصی را برای کارایی بیشتر در اتاق فرار طراحی کرد و تیم باید برای تکمیل آن با هم، همکاری بیشتری بکنند و همچنین می تواند، عضوی از تیم که نسب به بقیه ساکت تر می باشد را از لاک خود بیرون بکشاند. در اتاق فرار مهم نیست که چه کسی بیشتر شلوغ می کند مهم آن است که چه کسی بهتر فکر میکند.

افزایش انگیزه و احساس موفقیت

نیروی های انسانی سازمان ها همیشه با ارزشترین سرمایه های سازمان می باشند.

بنابراین باید بیشترین رضایت شغلی را برای آنها فراهم کنیم. هرچه پرسنل شادتر باشند عملکرد بهتری خواهند داشت و کسب و کار بهتر عمل می کند، خیلی مهمه که بدانیم اتاق های فرار برای ایجاد انگیزه و حس موفقیت در کارکنان باورنکردنی می باشند.

اتاق فرار برای تیم یک هدف دارد. می تواند دست یافتن به یک اکسیر باشد یا کشف یک اسرار و گنج، یا حتی قربانی یا نجات دادن یکی از هم تیمی هایشان باشد. هدف هرچه که باشد تایم محدودی برای دست یابی به آن وجود دارد. این هدف مشخص و زمان محدود به تیم کمک می کند تا با تمرکز بیشتری برای تحقق آن با هم و در کنار هم کار کنند.

حتی شاهد می باشیم که آنها یکدیگر را تشویق و به یکدیگر انگیزه می دهند تا با سرعت به هدف نهایی نزدیک شوند. هنگامی که یکی از اعضای تیم موفق به حل یک چالش می شود بازخورد هم تیمی هایش شگفت انگیز است. تبریک و قدردانی برای شخصی که چالش را به اتمام رسانده بسیار ارزشمند می باشد و به تقویت موفقیت آنها کمک ویژه ای می کند.

ترکیب همه این عناصر با هم یک حس خوب و باورنکردنی و انگیزه زیادی برای آنها رقم می زند.

حل یک چالش سخت به عنوان اعضای یک تیم بهترین احساسی است که هر کسی می تواند داشته باشد. این به همه اعضای تیم احساس موفقیت و انسجام تیمی عالی می دهد. داشتن این احساس می تواند روابط را در داخل و خارج از محل کار بهبود ببخشد و باعث می شود شما عضوی از یک تیم موفق باشند.

فراتر از اتاق فرار هیچ کار بزرگی نیست که بتوانیم در مدت زمان بسیار کوتاهی مسائل بسیار دشواری را با چالشهای ذهنی، منطقی، جسمی، حسی و انواع دیگر را با پیروزی به اتمام رساند.

با تکمیل و پیروزی در اتاق فرار، همه با لبخند بیرون می آیند به یکدیگر لایک می دهند.

دیدن یک منظره عالی و افتخار به بودن در تیمی موفق.

منابع :
اشتراک گذاری
نویسنده: محمد رجایی

برای داشتن یه تیم حرفه ای و قابل، نیاز به مدیران و رهبرانی با تدبیر و بزرگ داریم تا بتوانند تصمیمات درست و بموقعی در محیط کار یا تیم های حرفه ای ورزشی یا هر سازمانی که اهداف بزرگی دارند، بگیرند. تیم سازی نیازمند شناخت از مهارت ها و نقاط ضعف و قدرت افراد دارد. رهبرانی که بتوانند تیم هایی با توانایی بالایی بسازند بسیار با ارزش هستند. قطعا یکی از بهترین راهکارها برای داشتن چنین تیم هایی و شناخت آن به چالش کشیدن گروه های منتخب می باشد.

نظر شما در رابطه با تیم سازی یا ساختن تیم های حرفه ای با ایجاد موقعیت هایی که هم جنبه سرگرمی و آموزش یا دقیق تر بگم در بازی اتاق فرار در حین بازی کردن بوجود بیاید چیست؟

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
تیم سازی در اتاق فرار
اهمیت تیم سازی در اتاق فرار؟

از قدیم گفتن چندتا فکر بهتر از یه فکر کار میکنه!

و رو همین حساب تیم سازی شکل گرفته تا بشه برای رسیدن به هدفی خاص از چند مهارت به طور همزمان بهره برد.

به همین دلیله که همیشه گفتیم و میگیم اتاق فرار یه بازیه تیمیه نه یه بازیه گروهی!

خیلی از کسب و کارهای بزرگ هم یکی از مواردی که داخل آگهی های شغلیشون حتما مطرح می کنند داشتن توانایی انجام کار تیمی با همون تیم ورکه!

تیم سازی در اتاق فرار
گروه یا تیم؟

کلمه “تیم” و “گروه” اکثر مواقع با معنی یکسان استفاده می شوند اما در واقعیت با هم تفاوت دارند.

“گروه” معمولا از دو یا چند فرد تشکیل می شود که در یک زمینه اما بخش های مختلف فعالیت می کنند، مثلا در یک شرکت 5 نفره اعضای گروه خدمات مشتریان هستند، ولی یک نفر برای مشتریان تهران، دیگری برای مشتریان شهرستان ها، و نفر بعد مشتریان سازمانی و… فعالیت می کند.

اما “تیم” تشکیل شده از دو یا چند نفر است که در بخش های مختلف اما برای رسیدن به هدفی یکسان یا کاری مشترک با هم همکاری می کنند. اعضای تیم متوجه این هستند که توانایی ها و تخصص هر یک از آنها برای رسیدن به هدف مورد نظر لازم است و ارزش یکسان دارند.

در آخر باید بدانیم تیم ها معمولا به صورت موقت و برای رسیدن به هدفی خاص تشکیل می شوند. اما گروه ها معمولا با دید بلند مدت تر برای اهداف و مسئولیت های مداوم تشکیل می گردند.

تیم سازی در اتاق فرار
چطور هم تیمی بهتری باشیم؟

همونطور که می دونید داشتن یه تیم خوب نیازمند داشتن هم تیمی های خوبه!

می خواهیم بررسی کنیم تا ببینیم واسه یه هم تیمی خوب بودن چه خصوصیاتی نیازه…

معاشرتی باش

قدرت معاشرت یه توانایی حیاتی برای اعضای تیمه! اینکه بتونی فکرها، ایده ها و اطلاعات کلیدی رو با بقیه اعضا به اشتراک بذاری اهمیت خیلی زیادی داره.

احساس مسئولیت داشته باش

درک متقابل اعضای تیم از وظیفه ای که دارند و تلاش تمام و کمال همه برای تکمیل هدف و رسیدن به موفقیت تیم اهمیت خیلی بالایی داره.

صداقت داشتن مهمه!

برای یه تیم ایجاد اعتماد بدون صداقت و شفافیت کار تقریبا غیرممکنه! خیلی وقتا داشتن صداقت یعنی اگر اختلاف نظری داری بیان کنی، یا حتی اگر حس کردی توانایی انجام به موقع نقشی که بهت سپرده شده رو نداری بگی و بذاری این مسئله در تیم حل و فصل بشه.

تیم سازی در اتاق فرار
چطور هم تیمی بهتری باشیم؟

خب بریم تا با چندتا خصوصیت دیگه یه هم تیمی خوب آشنا بشیم.

خوب گوش بده

خوب گوش دادن هم مثل معاشرت کردن باعث تقویت فهم متقابل تو تیم میشه. این یعنی وقتی باقی افراد ایده ها، افکار یا احساساتشون رو مطرح می کنند کاملا مشتاقانه بشنوی و حتی برای عمیق تر کردن ارتباطتون، سوالای مرتبط با موضوع بپرسی.

همدلی کن…

همدلی کردن با بقیه اعضا باعث میشه تا درک بهتری از انگیزه ها و احساساتشون داشته باشی، اینکه برای وش دادن و فهم افکارشون زمان بذاری علاوه بر ایجاد ارتباط عمیق تر به شما کمک می کنه که راحت تر بتونی باهاشون معاشرت کنی.

همکاری، همکاری و همکاری

این، یکی از اساسی ترین نیازهای کار تیمیه. اصلا تیم شکل گرفته تا افراد مختلف، با توانایی ها و استعدادهای متنوع کنار هم برای رسیدن به هدف مشترکشون کار کنند. پس همه این مواردی که تا الان گفتیم برای به وجود اوردن یک تیم قوی و موفق واجبه.

چرا بازی تیمی اتاق فرار مهمه؟

زمانی که شما به تنهایی کاری رو انجام میدید افکار و ایده هاتون به ندرت به چالش کشیده میشه اما وقتی اون رو به صورت تیمی انجام بدید ابهامات کار کمتر میشه، چون با وجود هم تیمی هاتون هم زمان از چند زاویه مختلف به موضوع پرداخته میشه و اینطوری خیلی سریعتر به نتیجه مطلوب میرسید.

چگونه در اتاق فرار کار تیمی تقویت میشه؟

شما توی بازی اتاق فرار تنها نیستید و هم تیمی هاتون همراهتون هستند. پس موقعیتی رو تجربه می کنید که باید در کنار افراد دیگه برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش کنید.

اهمیت کار تیمی در چیست؟

وقتی به صورت تیمی کار می کنید، دلتون نمی خواد بقیه رو ناامید کنید و این یعنی انگیزه شما نسبت به حل موانعی که سر راهتون قرار می گیره قوی تر شده و به شما کمک می کنه تحت هر شرایطی دست از تلاش برندارید و کار رو متوقف نکنید.

چرا بازی اتاق فرار علاوه بر جذابیت انقدر مهمه؟

تجربه اتاق فرار در کنار سرگرم بودنش در واقع یک کلاس آموزشی برای تجربه و تقویت کار تیمی سازیه…